Vi bestræber os på at tilbyde vores patienter den bedst mulige behandling, hvorfor det vil være muligt at supplere den fysioterapeutiske behandling med osteopati. Dette er en unik mulighed, som ofte skaber fantastiske resultater.

Vi samarbejder med OsteoDanmark Aalborg, der sammen med vores dygtige fysioterapeuter, vil lægge den helt rigtige behandlingsplan for dig.

Læs mere her: OsteoDanmark Aalborg

Rasmus Lynge Pedersen – Osteopat MSc D.O. M.R.O.DK.

Kasper Fonseca – Osteopat MSc D.O. M.R.O.DK.

Rasmus Lynge Pedersen er, som den første og eneste i Nordjylland, uddannet osteopat på Master of Science niveau (MSc). Rasmus blev uddannet fra Buckinghamshire New University med udmærkelse.

Kasper Fonseca har samme uddannelse som Rasmus.

Online Booking

Tlf: 88888080

Hvad er Osteopati?

Osteopatien har i mange år været en anerkendt og udbredt behandlingsform i mange af de lande vi ofte sammenligner os med. Osteopati kan tilgås som primær behandling, men kan også være en supplerende behandling, hvori man vil blive undersøgt og behandlet ud fra de fund osteopaten gør sig.

En osteopat vil undersøge og behandle alle kroppens systemer. Heri indgår knogler, ledbånd og muskler, som vi kender som vores muskuloskeletale system. Herudover vil osteopaten kigge på nerver, organer og blodkar og samspillet herimellem.

Det er ikke ualmindeligt at årsagen til et symptom, skal findes et andet sted. Det ses ved diverse problematikker i bevægeapperatet. Nerver kan give et symptom ud i en arm eller et ben, men årsagen skal findes omkring nervens forløb eller omkring centralt omkring ryggen. Osteopaten vil igennem grundig undersøgelse finde årsagen til problemet og behandle dette, fremfor at behandle symptomet.

Den osteopatiske uddannelse har samme udgangspunkt som mange andre sundhedsfaglige uddannelser. Den omfatter anatomi, neurologi, fysiologi, biomekanik, embryologi og patologi. Typisk for osteopati, da det er en overbygning i form af en master, diplom etc. Er at teorien er dybdegående og i tillæg til ens anciennitet og uddannelse.

Adgangskrav til osteopatiuddannelsen er, at man er uddannet læge, kiropraktor eller fysioterapeut.